and who are you?

Vill påpeka att världen är upp å ner. Tankar flyter på som pennan på pappret och som kyssar på pojkvännen. Inget stämmer. Jag vill krasha och falla. Jag vill ta plats och stå upp för mig själv. Allt är omvänt. Lyssnar på all konversionell musik jag kan få tag på sammtidigt som jag konversierar med morfar om gymnasiet. Det kändes inte bra igår och idag kom jag hem med ett leende på läpparna.
 


Iförd rosa tröja och svartare byxor tog jag tåget vid sju och kände att denna dag skulle bli bättre än igår. Det gick bra. Men världen är omvänd. Mina gamla vänner är borta, jag saknar dem. De går åtta kilometer ifrån mig och jag sakar deras skratt. Deras smilegropar. Och deras humor. Personligheterna, kläderna, korridorerna, allt. Men världen är omvänd. Det är inte sig lika. Men jag är en kamelont, jag anpassar mig med miljön. Har fått nya vänner. De är underbara. Magiska. Nya. Fräsha. Som en ny tröja. Gillar de för mycket.

Skriver mer imorgon. xoxo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0