tårar har sina anledningar

Varenda kväll balsamerar jag mina sinnen med nytt hopp och lindar in smärtan från alla misslyckanden i varma fliltar. Detta får mig att förstå att tårar inte kommer från hjärnan. Det är hjärtat, som styr dig, och dina känslor. Vetenskapsmän nämner att det är endast ifrån hjärnan, men ack jag vill tro på annat. Jag vill lappa ihop känsla till känsla, sortera upp de i kategorier och dagar. Min mor sade alltid "Vi glömmer lätt det glada som hänt och kommer ihåg det onda. För att det onda hade en större inverkan i dig, som människa." Jag tror henne. Med alla dessa känslor kommer jag ihåg kärleken jag fått, får och kommer få. 

Jag återkommer. Tar tid att fundera ut alla ord, håll utkik här!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0